گر شما هم به یک پاوربانک نیاز دارید و قصد دارید یک پاوربانک بخرید، توصیه می‌کنیم خودتان آن را بسازید. در این آموزش طرز ساخت یک پاوربانک را می‌آموزید که با آن می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را شارژ کنید. ساخت این پاوربانک بسیار ساده است و هزینه تمام شده آن بسیار کمتر از هزینه نمونه‌های تجاری مشابه آن است.

این پاوربانک بین ۷۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ آمپر جریان را نگه می‌دارد که این میزان بستگی به نوع باتری دارد که در ساخت از آن استفاده می‌کنید. از این دستگاه کوچک می‌توانید برای شارژ کردن و تامین برق هر نوع گجت کوچک که ورودی USB 5 ولتی دارد استفاده کنید.

ماژولی که برای ساخت این پاوربانک استفاده شده یک تقویت کننده استپ آپ USB است که با جریان ۰٫۹ تا ۵ ولتی تقویت می‌شود و خروجی ثابت آن یک جریان DC 5 ولتی است. ممکن است با  این نوع ماژول نتوانید برخی از گوشی‌های موبایل را شارژ کنید و به همین خاطر اگر قصد دارید پاوربانک را صرفاً برای موبایل تان بسازید باید از یک ماژول دیگر استفاده کنید.

 ساخت این پاوربانک بسیار ساده است و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند خیلی زود و با کمترین هزینه صاحب پاوربانک شوند.

گام اول : قطعات موردنیاز

قطعات موردنیاز برای ساخت پاوربانک
قطعات موردنیاز برای ساخت پاوربانک
  • ماژول منبع تغذیه تقویت کننده استپ آپ (DC-DC 0.9-5 ولت به ۵ ولت ۶۰۰ میلی آمپر)
  • هولدر باتری (به اندازه دو باتری قلمی‌یا هر تعداد باتری که استفاده می‌کنید)
  • جعبه پروژه ضد آب با اندازه مناسب
  • دو عدد باتری قلمی
  • سوئیچ (اختیاری)

ابزار موردنیاز

هویه و لحیم
مته و دریل
چسب حرارتی
پیچ گوشتی
کاتر

گام دوم : جعبه پروژه و قطعات را آماده کنید

ابتدا باید باتری‌ها را داخل هولدر قرار دهید و سپس هر دو را داخل جعبه پروژه بگذارید. سپس سایر قطعات را هم داخل جعبه جای دهید تا قبل از اتمام مراحل ساخت جای مناسب آنها را پیدا کرده باشید.

گام سوم : قطعات را لحیم کنید

هنگام لحیم کردن حواستان به قطب‌ها باشد
هنگام لحیم کردن حواستان به قطب‌ها باشد

لحیم کاری قطعات پاوربانک بسیار ساده است. فقط کافی است سر مثبت را به سر مثبت و سر منفی را به سر منفی لحیم کنید. فقط بخاطر داشته باشید که باید سوئیچ را بین یکی از دو سیمی‌که استفاده می‌کنید قرار دهید تا بتوانید پاوربانک را خاموش و روشن کنید. سپس باتری‌ها را در هولدر قرار دهید و کار تمام است.

با استفاده از یک ولتاژسنج خروجی پاوربانک را اندازه بگیرید تا مشخص شود اتصالات را درست انجام داده اید یا خیر. اگر خروجی ولتاژ کمتر از ۵ ولت بود باید لحیم کاری و اتصالات را چک کنید.

پاوربانک آماده است

به همین سادگی صاحب یک پاوربانک شده اید. همانطور که در ابتدا گفتیم ممکن است نتوانید برخی از گوشی‌ها را با این پاوربانک شارژ کنید. با این پاوربانک می‌تواند هر گجتی که با ورودی ۵ ولتی کار می‌کند را شارژ کنید.


windroid group > hossein rastegar